Pasiruošimas laboratoriniams tyrimams

Bendrieji patarimai, kaip pasiruošti kraujo laboratoriniams tyrimams:

• Būtina nutraukti vitaminų ar papildų vartojimą 2 savaitės iki tyrimo / atliekant vitamino D tyrimą kūdikiams iki vienerių metų, vitamino vartojimą reikia nutraukti bent 3 d. iki tyrimo.
  • Nevalgyti, gerti tik vandenį (pavalgius gliukozės, lipidogramos, kraujo krešėjimo tyrimų rezultatai gali būti netikslūs). Sąvoka nevalgius (pasninkavus) reiškia būseną, kai maždaug 12 valandų nevalgoma maisto ir nevartojami skysčiai. Prieš kraujo paėmimą laboratoriniams tyrimams galima gerti tik nedidelį negazuoto vandens kiekį.
  • Vengti intensyvaus fizinio krūvio (tai gali daryti įtaką kai kurių fermentų aktyvumui ir medžiagų koncentracijai organizme).
  • Infekcinių ligų tyrimus rekomenduojama atlikti praėjus 2-4 sav. po įtariamo užsikrėtimo;
  • Tyrimą rekomenduojama atlikti tuo pačiu metu, geriausiai ryte, kadangi kai kurių medžiagų koncentracija kraujyje ar fermentų aktyvumas skirtingu paros metu yra nevienodas.
  • Nepatariama atlikti kraujo tyrimų po rentgenologinių ir ultragarsinių tyrimų, masažo, refleksoterapijos arba fizioterapijos procedūrų.
  • Moterų hormoninių tyrimų rezultatams įtakos turi fiziologiniai faktoriai, susiję su menstruaciniu ciklu. Todėl, ruošiantis lytinių hormonų tyrimui, reikia nurodyti ciklo fazę ir vadovautis savo gydytojo rekomendacijomis, kurią ciklo dieną reikia atlikti tyrimus.
  • Tiriantis dėl infekcijų, reikia atsižvelgti į infekcijos raidos stadiją ir imuniteto būklę. Gavus neigiamą tyrimų rezultatą, dar negalima garantuoti, kad infekcijos nėra. Jeigu laboratorinių tyrimų rezultatai priverčia Jus abejoti, tikslinga po 3-5 dienų išsitirti pakartotinai. Geriausia tyrimus dėl infekcinių ligų atlikti praėjus 21 dienai po įtariamo užsikrėtimo, tuomet antikūnų gamyba būna aktyviausia.
  • Nevartoti alkoholio ir tabako produktų, narkotinių medžiagų.
  • Vengti streso.
  • Vartojant vaistus ir maisto papildus, prieš atliekant tyrimus rekomenduojama  pacientams pasitarti su gydytoju, ar nebevartoti ir kiek laiko nevartoti jų prieš kraujo paėmimą.
Sužinokite daugiau arba palikite atsiliepimą.
Sutinku, kad mano atsiliepimas būtų viešai publikuojamas šioje svetainėje